mangiare-sano_healthy-lifeLa salute è una delle più grandi benedizioni della vita ma purtroppo, come abbiamo visto nella storia, la maggior parte delle persone sono solite non prestare attenzione alla propria salute, tanto che si privano di molte gioie della vita.
Viviamo nel 21° secolo, abbiamo più informazioni rispetto alle epoche precedenti, e quindi non c’è più nessuna buona scusa per trascurare la salute.Ora abbiamo bisogno di fare qualcosa di veramente efficace, prima che diventi troppo tardi!
Tuttavia la scienza dell’essere umano è solo una goccia d’acqua nel mare, ma questa piccola conoscenza è preziosa tanto che le persone “sagge” non sono mai uguali a quelle “non sagge”!

La scelta di uno stile di vita per ognuno vien fatta a seconda del proprio parere e anche in relazione allle propria situazioni, ma per fortuna ciò che sarà raccontato in questo articolo sono proprio i 9 suggerimenti sempre molto efficaci e tanto semplici  che tutti su questo pianeta possono seguire !:

1. Lasciare abitudini dannose:
La prima raccomandazione è la  più importante. Per iniziare una vita sana si devono lasciare quelle abitudini che sappiamo danneggiarci, come ad esempio: fumare, bere alcolici, mangiare patatine fritte, pigrizia (inazione), dormire fino a tardi, avidità, ecc
Ognuno ha almeno una o alcune di queste cattive abitudini. Il modo migliore di agire è d’ iniziare a sostituire le cattive abitudini con quelle buone, tuttavia, potrebbe non essere sempre facile farlo.
Alcune buone abitudini sono:
Non mangiare se non hai fame
Non mangiare dopo le ore 21:00 (9:00 pm)
Bere un succo di frutta o verdura crudo (Raw) una volta al giorno

Una buona abitudine (come una dieta sana) è sicuramente necessaria, ma non basta da sola se abbiamo ancora in essere molte altre abitudini dannose.health-foods_heart_cibo-sano-Salute2. Non mangiare frutta dopo i pasti cotti!:
I frutti sono il cibo migliori per l’uomo, e non vi è alcun dubbio su i loro benefici vitali. Ma dobbiamo sapere che questi ottimi cibi possono trasformarsi in materiale inutile se li mangiamo con cibi cotti o immediatamente dopo di loro. Può causare fermentazione e putrefazione nello stomaco, che colpisce la fase di digestione.
I frutti sono facili da digerire e prendono poco tempo per passare dallo stomaco (in genere meno di 1 ora), per cui dovrebbero essere consumati con lo stomaco vuoto. Quando i frutti sono mangiati da soli, il vostro stomaco può facilmente elaborare tutti i nutrienti, fibre e zuccheri semplici contenuti nella frutta. Questo è l’ottimale ‘modo giusto’ per beneficiare del frutto.
Quando mangiamo un alimento complesso e grassi, ci vogliono diverse ore per digerire (molte volte più della frutta) e con questa situazione, mangiare la frutta assieme ad alimenti difficili da digerire ,o immediatamente dopo, causa difficoltà dato che la frutta temde a rimanere nello stomaco molto tempo più di ciò che si necessità come risultato, il frutto cosi’  fermenta e inizia a produrre diverse sostanze tossiche o addirittura velenonse come l’alcool, e puo’ quindi causare diversi problemi di digestione.

3. Una dieta sana, a basso contenuto di grassi e senza sale (o basso contenuto di sodio):
L’importanza della nutrizione nella salute della persona e della società è oramai molto chiaro a tutti.
Quasi i tutti i cibi preparati dall’uomo sono di solito denaturati, quindi è molto importante prestarne attenzione  proprio per la salute.
I due grandi problemi comuni nella preparazione di prodotti alimentari sono:
Usare troppo salte
Usare troppo grasso
Questi due errori sono molto dannosi. Altri alimenti che minacciano la nostra salute sono:
Pane bianco (il peggiore cibo spazzatura in questo pianeta!)
Zucchero artificiale bianco
Soda e bibite gassate
L’alcol in qualsiasi forma (vino, birra, whisky, ecc)
Patatine Fritte

Si tratta di cibi spazzatura malsani che le persone usano al posto degli alimenti naturali di umani (frutta, verdura, semi e noci). Quindi il primo passo per risolvere questo problema è alternare con scelte più sane, per esempio, eliminando tutti i dolci artificiali e l’utilizzare frutta e dolcificanti naturali (come lo sciroppo d’uva al posto dello zucchero bianco). Ogni cambiamento in positivo nella nostra dieta può aiutarci molto.
La riduzione del sale (cloruro di sodio), per quanto possibile ,è uno dei più importanti cambiamenti nella dieta, perché questa sostanza ha la funzione  solo di rendere apparentemente i cibi più saporiti, non solo non è utile per il corpo, ma può anche causare diverse malattie come l’ipertensione , danneggiamento del fegato, cattivo assorbimento di calcio e osteoporosi, danni a capelli e lo stress.
Fortunatamente con altre spezie a base di erbe che sono aromatiche e gustosa, siamo in grado di eliminare il sale dalla maggior parte dei cibi cotti, pur mantenedole gustoso. Anche se ci sono alcune erbe che hanno un sapore salato e sono quindi ricche di sodio, come il sedano secco e Salicornia. Quindi, non è molto difficile  ridurre / eliminare il sale dalla dieta.

4. Frutta digiuno, almeno un giorno in una settimana:
L’Umana è frugivoro come le prova la sua anatomia, quindi la frutta e la verdura sono la base della nutrizione naturale per l’uomo. Ortaggi, legumi, semi e noci sono quindi molto utili per l’uomo.
Se avete scelto una dieta fatta prevalentemente di cibi crudi, Congratulazioni! Si può ancora godere a pieno dei benefici di nutrizione naturale con almeno un giorno di frutta digiuno ogni settimana. Questo digiuno di frutta può anche aiutare a gestire il vostro tempo molto meglio di prima, perché non c’è bisogno di perdere ore per cucinare! E questo è ancora più importante quando si va in luoghi naturali e volete godervi il vostro viaggio.

5. Il consumo di alimenti freschi il più possibile:
La freschezza è il segreto della salute! Ogni cibo è esposto all’ossidazione, putrefazione e crescita di funghi microscopici se rimane per lungo tempo. Verdure e frutta  secchi  però mantengono un alto valore nutrizionale (soprattutto in confronto con il cibo cotto), ma i cibi freschi sono sempre molto meglio. Quindi, cercare di godere di frutta e verdura fresca, per quanto possibile. Alimenti secchi possono essere utili quando non abbiamo accesso agli alimenti freschi.

Passeggiare_Walking_Salute6. Passeggiare e fare esercizio fisico in un ambiente pulito:
Eì impossibile avere una vita sana, senza fare abbastanza esercizio fisico. Camminare è uno dei migliori esercizi per chiunque. Ma l’esercizio in una grande città inquinata non è una buona idea! Così per l’esercizio, dovremmo scegliere ambienti puliti e tranquilli (dove regna la calma), come parchi e ambienti naturali, che hanno abbastanza ossigeno.

7. Digiuno naturale:
Il digiuno è una pratica naturale tra tutti gli animali. In natura, a volte, in alcune stagioni vi è la mancanza di cibi in modo che tutti gli animali hanno dovuto adattatiarsi a tali difficoltà. Alcuni animali vanno in letargo, che è un digiuno e un vero e proprio lungo riposo per il corpo. Alcuni animali smettono di mangiare in determinate situazioni, ad esempio quando si ammalano. Potreste aver visto un gatto o un cane (o qualsiasi altro animale) sdraiarsi e rifiutare il cibo in caso di malattia. Il digiuno è semplicemente il modo naturale di permettere all’organismo le migliori condizioni possibili in cui purificare e guarire da solo.
Tranne le donne incinte, i bambini e le persone con carenze nutrizionali estreme, il resto delle persone può digiunare almeno per un breve periodo di tempo. Un breve digiuno con acqua potrebbe essere molto utile per il corpo che, naturalmente, ha bisogno di acqua pura. Se non si è fatto già il digiuno, si consiglia di consultare un supervisore esperto di digiuno.

8. Senza glutine:
Il glutine è una proteina inutile per il corpo umano. Questa proteina è come una colla, (da cui il nome) glutine responsabile delle proprietà viscoelastiche della pasta. Grano, farro, segale e orzo contengono glutine.
Il glutine è probabilmente dannoso per la maggior parte delle persone, non solo quelli con celiachia diagnosticata o sensibilità al glutine. Il glutine causa problemi producendo troppo muco nel corpo che è dannoso e fastidioso per il corpo stesso. L’unico modo per sapere veramente se siete sensibili al glutine è quello di eliminare il glutine dalla dieta per 30 giorni e poi reintrodurla e vedere se vi interessa.
Il sistema immunitario del nostro tratto digestivo “attaccha” la proteina glutine. Questo significa che non è un elemento necessario al nostro organismo.
Mangiare senza glutine è molto facile con la grande diversità cibo che abbiamo a disposizione. Ora ci sono tante buone ricette senza glutine, che ha reso molto facile vivere senza glutine.

9. Sii felice !:
Niente potrebbe essere più importante della felicità. La salute non può essere completata senza felicità. Anche alcune ricerche e gli studi hanno sostenuto che la vostra situazione mentale ei vostri pensieri possono influenzare il DNA.
Quindi, essere felici è almeno tanto importante quanto ciò che si mangia. Quindi, non dimenticate di cercare il più possibile di essere felici!

Avatar photo

Di Moein Nejad

Moein Ghahremani Nejad is an independent raw vegan researcher and author of Rethink Your Diet (www.RethinkYourDiet.com). He became a vegan in 2011 and after that, he continued to research about different diets including vegetarianism, raw foods and healthy lifestyles. He is trying to help others to become conscious about what they eat and the effects of it on their health, their life and the planet. Moein Ghahremani Nejad is a raw vegan author and an activist. Originally from Iran, he currently lives in Malaysia and is actively connected with people all around the world, spreading the raw food message and helping people to succeed in following a healthy diet, whether vegan, raw foodist or otherwise. He runs websites and has published books in both English and Persian.

  • Founder and admin of www.VeganDownload.com, the biggest vegetarian online resource in Persian.
  • Publish e-books about veganism, animal rights and natural lifestyle in Persian)
  • Blogger at www.VeganIdealWorld.com
  • Speaker at 41st International Vegetarian Festival, Oct. 2013, Kuala Lumpur, Malaysia
  • Speaker and participant in raw vegan local sessions in Iran
  • Admin of the Facebook group ‘Vegan & Raw Vegan Experiences’
  • Collaboration with ‘Hormat-e-Hayat’ NGO (www.HormateHayat.com) _ Public and international relation supporter

Un pensiero su “Nove (9) saggi passi per iniziare con una vita sana”

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.

Rome Central Italy in the World
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings